NSAC zomerprogramma

De NSAC is de Nederlandse Studenten Alpenclub en is de moedervereniging van alle SAC's in Nederland. De NSAC verzorgt diverse alpiene cursussen in zomer, zoals alpiene cursussen, canyoning en een hike to fly cursus. De cursussen zijn ingericht voor degenen die de ambitie hebben zelfstandig tochten te gaan maken. De cursussen worden gegeven op beginners-, lichtgevorderden- en vergevorderdenniveau. Er zijn soms meer inschrijvingen dan er plaatsen zijn, daarom kan een selectiedag noodzakelijk zijn. De inschrijving en de indelingsdag worden gecoördineerd door de Coördinator Zomerprogramma (ZP) van de NSAC.

De cursussen

• C1: Basiscursus alpineren. Eigenlijk voor iedereen geschikt en harstikke leuk.
  • C2: Alpiene lichtgevorderden cursus. Vervorlg op de C1 of voor mensen die al eerdere vergelijkbare ervaring opgedaan hebben.
  • C2 Wellness: C2 cursus met uitgebreidere voorbereiding, inclusief 2 weekenden. Aansluitend aan de cursus is er een tochtenweek.
  • C3 Wellness: Gevorderde cursus. Het doen van deze curus is een goede stap om Alpien Instructeur te worden en je kennis door te geven.
  • Canyonweek: De Canyoning-week is bedoeld voor iedereen die canyonen wil leren en en uiteindelijk zelfstandig op pad willen gaan in canyons.
  • Canyonweek Vervolgcursus: Deze aanvullende cursus is voor iedereen die de canyoning-week heeft doorlopen en door wil voor het certificaat ‘Basic Canyoneer’.
  • Hike & fly: Splinternieuw in het zomerprogramma is de Hike & fly cursus voor 6 personen. Deze cursus doet je kennismaken met het single-skin paragliden in het zonnige Frankrijk.
FOTO joost
gletsjerfoto